Dostawa za darmo od 6 produktów w koszyku!

Limitowana edycja sezonowa - Letnia Pokusa powraca w nowej tubie!

Wpadliśmy jak śliwka w czekoladę! Nowy smak Mixitki - śliwka + czekolada!

Teraz Figo-Fago, Hit Fit i Do kąpielówek! dostępne w ekologicznych opakowaniach!

Nowa letnia "robaczkowa" tuba dostępna także dla własnych mieszanek! (Tubę wybierasz pod dodaniu produktu do koszyka)

To, co dobre dla Mamy

Najmilsze święto w roku puka do naszych drzwi. Już niedługo, jak co roku, będziemy świętować dzień naszych najukochańszych - Dzień Matki. W tym dniu Mamy dostają kwiaty, czekolady, małe upominki. 

W pierwszej części wyjaśniamy, skąd wzięła się ta tradycja? W drugiej części każdą Mamę czeka mały prezent: króciutki poradnik, jakie smakołyki dobrze wpływają na nasze zdrowie, niezależnie od wieku!

Kiedy to wszystko się zaczęło?

Historia tego święta sięga czasów Rzymian i Greków, którzy obchodzili kult Matki-Bogini jako symbolu płodności i urodzaju. Z przyjęciem chrześcijaństwa jednak zabroniono tych pogańskich zwyczajów. Można więc powiedzieć, że aż do XVII wieku zapomniano o ceremonialnym wyrażaniu szacunku i miłości naszym kochanym Mamom.

Właśnie XVII wiek przyniósł poprawę tej sytuacji. W Anglii czwartą niedzielę postu zaczęto obchodzić w niezwykły sposób. Dzień ten był wolny od pracy, rodziny spotykały się w kościele, a mamy zaczęto obdarowywać kwiatami i słodyczami. Dzień ten nazywano „Niedzielą u matki”.

Nieco inaczej historia powstania tego święta klarowała się w Stanach Zjednoczonych. W drugiej połowie XIX wieku Ann Maria Reeves Jarvis ogłosiła Dni Matczynej Pracy, zaś od 1872 roku Dzień Matek dla Pokoju promowała Julia Ward Howe. Ale to dopiero Annie Marie Jarvis, córka Ann Jarvis, w 1905 roku ustanowiła Dzień Matki.

Od 1914 roku święto jest obchodzone jest prawie na całym świecie. W Polsce obchodzono po raz pierwszy Dzień Matki w tym samym roku w Krakowie.

Kochana mamo, gdy będę duży, to Ci przywiozę… owoce z podróży!” :)

W Dniu Matki upominkami, kwiatami lub smakołykami okazujemy wyrazy szacunku, miłości i podziękowania za opiekę i troskę naszych mam nad nami, i to nie tylko w dzieciństwie.

A że naszą pasją jest zdrowy styl życia, chcemy wszystkim Mamom (i nie tylko) przekazać kilka użytecznych porad dotyczących owoców i orzeszków, które są najbardziej korzystne dla ich zdrowia.


Jestem mamą...

- w ciąży: "I dlatego najbardziej potrzebne mi składniki – kwas foliowy, żelazo, a następnie jod, witamina D i witamina DHA."

Polecamy zatem w trakcie ciąży chrupać orzechy laskowe, włoskie i ziemne, a z owoców maliny bogate w kwas foliowy. Orzechy nerkowca, figi,daktyle, banany również są świetnym źródła żelaza. Ważnejest zapewnienie sobie dopływu witaminy D, w ciąży polecamy dostarczać ją w postaci suplementów. Mniej spotykana witamina DHA, tak samo jak jod, znajduje się w rybach i owocach morza, jod znajduje się również w soli jodowanej lub w wodach mineralnych.

-dojrzałą kobietą: "I moja dieta powinna zawierać przede wszystkim wapń, witaminę D, błonnik, fitoestrogen i białka."

Miłe kobiety, w Waszej diecie powinny znajdować się orzechy bogate w białko, wszelkiego rodzaju płatki zawierające błonnik w dużych ilościach oraz produkty z mlekiem – kasze i nabiał, których podstawą jest wapń i białko. Warto zadbać o witaminę D (suplementy diety), a fitoestrogen czerpać z produktów sojowych i strączkowych.

- i pracuję: "Najbardziej potrzebny mi odpoczynek, relaks oraz zdrowa i regularna dieta."

Mamom pracującym najbardziej potrzebny jest magnez, który jest pogromcą stresu i przemęczenia. Drogie mamy, pozwólcie sobie na odrobinę prawdziwej czekolady, której podstawowy składnik - kakao – jest bogate właśnie w magnez. Również migdały i pestki dyni w tej kategorii nie mają konkurencji. Pistacje, orzechy laskowe, płatki owsiane, banany, soja, kasza gryczana, biała fasola i groch – te produkty również dostarczą Ci potrzebny magnez.

Aby szybko doładować energię i utrzymać się przez cały dzień fit – zdecydowanie sięgnij po owoce liofilizowane. Zachowują wszystkie witaminy i minerały, są smaczne i chrupiące - polubisz je nie tylko Ty, ale też twoje dzieci.

- i babcią: "I chcę czuć się pełna sił - wnukom trzeba dotrzymać kroku! Stawiam na białka, minerały i kwasy tłuszczowe."

No i słusznie, kochane Babcie. Białko zawarte w orzechach, tak samo jak magnez i żelazo, wspiera Waszą witalność. Błonnik znajdziecie w płatkach, to on pomoże Wam w bezproblemowym trawieniu. Nie zapominajcie o kwasach tłuszczowych i minerałach, które są zawarte w rybach. Regularne spożywanie posiłków (4-5x dziennie) wraz z wprowadzeniem nabiału, jogurtów i różnych nasion, wspomoże Twój organizm na długie godziny spędzone w dobrym samopoczuciu.

Wróć do wszystkich artykułów

0 Komentarzy do artykułu To, co dobre dla Mamy


Komentarz

Następne artykuły

0 Koszyk Do góry