Dostawa za darmo od 6 produktów w koszyku!

Limitowana edycja sezonowa - Letnia Pokusa powraca w nowej tubie!

Wpadliśmy jak śliwka w czekoladę! Nowy smak Mixitki - śliwka + czekolada!

Teraz Figo-Fago, Hit Fit i Do kąpielówek! dostępne w ekologicznych opakowaniach!

Nowa letnia "robaczkowa" tuba dostępna także dla własnych mieszanek! (Tubę wybierasz pod dodaniu produktu do koszyka)

Jakich błędów nie popełniać przed startem

Przygotowując się do ważnych dla nas startów wielokrotnie ciężko pracujemy przez wiele tygodni lub nawet miesięcy. Często zdarza się nam jednak marnotrawić ciężką pracę, którą wykonaliśmy poprzez popełnianie zbędnych błędów w ostatnich dniach. Warto się z nimi zapoznać i ich unikać ponieważ takie błędy potrafią zrujnować formę i doprowadzić do frustracji wielu z nas.

Odżywianie

Jeśli nasz organizm czuje się i funkcjonuje dobrze to naprawdę nie ma potrzeby zmieniania diety w ostatnim tygodniu przed startem. Wielokrotnie spotykam się z zawodnikami, którzy w tym ostatnim i newralgicznym momencie chcą poprawić i ulepszyć coś co funkcjonuje dobrze. W związku z tym objadają się na potęgę, przybierają na wadze i czują się ociężali. Zwiększenie węglowodanów przed startem nie oznacza konieczności jedzenia 3 talerzy makaronu zamiast jednego przez kilka dni z rzędu… Jeśli chcesz zastosować ,,carboloading” to w zupełności wystarczy jeśli dzień przed na obiad i kolację zjesz porcję makaronu/ryżu/kaszy odpowiadającą gramaturze zwyczajnego posiłku.

Eksperymentowanie na ostatniej prostej przed ważnym dla nas startem to zło! Postaw na sprawdzone i przede wszystkim proste potrawy. Unikaj tłustych, ciężkostrawnych produktów. Jeśli jesteś w obcym mieście zwracaj uwagę na restauracje do jakich się wybierasz, sprawdź opinie o tych miejscach.

Śniadanie przed startem również powinno być proste, sprawdzone i spożyte w odpowiednim czasie przed startem tak abyś stojąc na starcie nie czuł się głodny lub przepełniony. Na porannym talerzu powinny znaleźć się węglowodany jak na przykład pieczywo z dżemem lub miodem, może to być również owsianka na wodzie lub cokolwiek innego, sprawdzonego przez Ciebie. Jeśli w dalszym ciągu odczuwasz głód to pamiętaj, że żel energetyczny lub banana spokojnie możesz skonsumować do godziny przed startem.


Stres

Jeśli ostatni okres został przez Ciebie przepracowany bardzo dobrze to nie masz powodów aby się stresować i na pewno dobrze sobie poradzisz. Jeśli nie jesteś pewny swojej dyspozycji to po prostu pobiegnij bardziej zachowawczo i spokojnie dotrzesz do mety. Stres jest nam po prostu nie potrzebny. Nie dość, że powoduje wypalenie energetyczne to w niektórych przypadkach może doprowadzić nawet do biegunki. Jeśli mimo wszystko masz problemy ze stresem to postaraj się otoczyć znajomymi ,którzy rozładują napięcie.


Sen

Kwestię snu i wypoczynku potraktuj poważnie. Ostatnie noce mają ogromne znaczenie, niedospany organizm funkcjonuje po prosu znacznie gorzej i mniej wydajnie. Jeśli możesz to postaraj się również odłożyć dodatkowe obowiązki na kolejny tydzień. Jeśli podróżujesz na zawody postaraj się dotrzeć na miejsce wystarczająco wcześnie aby mieć czas na spokojne przygotowanie się do startu.


Logistyka

Ostatnie dziesięć minut przed startem to nie czas na szukanie linii startu, depozytu lub toalet. Postaraj się wcześniej zapoznać z wszystkimi szczegółami, które na pewno są opisane w regulaminie lub na stronie biegu. Jeśli jedziesz na start autem zaplanuj miejsce parkowania pamiętając o możliwych blokadach ulic.


Rozgrzewka

Twój organizm powinien być dogrzany przed startem zamiast dogrzewać się w trakcie startu. Większość biegaczy ostatnie dwadzieścia minut przed biegiem spędza stojąc w miejscu. Jeśli już ustawiłeś się w strefie startowej to mimo wszystko nie naśladuj reszty. Truchtaj w miejscu, wykonuj delikatne podskoki, skręty tułowia czy skłony. Staraj się utrzymywać temperaturę ciała cały czas pozostając w ruchu.


Kacper Kąkol, w świecie sportu znany bardziej jako Biegowy świr. Student ostatniego roku kierunku lekarskiego, więc jedną nogą już lekarz J Bieganie to jego pasja na całe życie, biega wszystko, od stadionu po biegi przeszkodowe, w których się specjalizuje. 15 zawodnik świata na krótkim dystansie oraz członek 4 sztafety na świecie, właśnie w OCR.

Wróć do wszystkich artykułów

0 Komentarzy do artykułu Jakich błędów nie popełniać przed startem


Komentarz

Następne artykuły

0 Koszyk Do góry