Nowe słodkie Figo-Fago z kakaowymi poduszeczkami :)

Chrupiąca czwórka w nowym zestawieniu w opłacalnej cenie. Spróbuj najlepszych lio owoców.

Nie mogliśmy się doczekać! Bożonarodzeniowa mieszanka już jest dostępna :)

Kasztanowa kasza w mniejszej tubie aż 13 zł taniej! Rozgrzej się na jesień :)

Mixowanie nie idzie za dobrze? Coś nie działa? Spróbuj użyć innej przeglądarki, np. Edge, a my zajmiemy się naprawą. Przepraszamy!

Jak ubierać się na trening na zimę?

Zimą często rezygnujemy z treningu pod pretekstem brzydkiej pogody. Tymczasem droga do formy, pięknej sylwetki czy lepszego samopoczucia na pewno nie prowadzi tędy. Czasami warto zrezygnować z treningu, aby nie ryzykować zachorowania. Takie sytuacje przy obecnym klimacie są jednak bardzo sporadyczne. Jeśli wiesz, w jaki sposób odpowiednio ubrać się na trening to nawet w brzydką pogodę możesz biec w komforcie, ponieważ nie ma złej pogody na trening!


Szykując się na trening, zerknij najpierw na termometr… Mimo że nie powie Ci wszystkiego, to w znacznym stopniu ułatwi Ci decyzję, w co się danego dnia ubrać. Oprócz temperatury zwróć również uwagę na wiatr oraz ewentualne opady. Na trening postaraj się ubrać w taki sposób, aby nie było Ci za zimno ani za ciepło. Każdy z nas ma inną termoregulację, dlatego poniższe rady traktuj jako ogólne zalecenia. Postaraj się samemu wypracować odpowiednie zestawy, testując różnorodny sprzęt.


Sposób, w jaki ubieramy się na trening, powinien być również uzależniony od tego, jaki trening mamy do wykonania. Jeśli biegamy wolno i spokojnie, możemy ubrać się trochę cieplej, w odzież o mniejszej przepuszczalności. Jeśli na treningu zamierzamy poszaleć, to zdecydowanie lepiej sprawdzi się odzież oddychająca. Im szybciej biegamy, tym mniej warstw możemy założyć na siebie. Nasz organizm powinien wydzielać wystarczającą ilość ciepła, aby biegało się nam komfortowo.



Postarajmy się teraz przeanalizować sposób ubierania się w zależności od poszczególnych części ciała:


Stopy

Stopom powinniśmy zapewnić przede wszystkim suchość, aby nie złapać przeziębienia oraz nie spowodować bolesnych obtarć. W związku z tym skarpetka powinna być stosunkowo cienka i przede wszystkim dopasowana. Jeśli biegamy w deszczu i po kałużach to najlepiej sprawdzą się buty sportowe z membraną Gore-Tex, których w sklepach jest coraz więcej.

Nogi

Getry sportowe są najlepszym wyborem, ponieważ przylegają do skóry i w ten sposób zdecydowanie lepiej utrzymują ciepło naszych mięśni. Obecnie na rynku mamy getry zarówno letnie, jak i zimowe, które od wewnętrznej strony pokryte są ciepłym meszkiem. Zapewni on nam komfort nawet przy bieganiu w minusowych temperaturach. Nogi są tą partią, która jest raczej najmniej narażona na czynnik zimna, dlatego jedna warstwa odzieży spokojnie powinna nam wystarczyć.

Tors

Tutaj zazwyczaj mamy największe dylematy podczas ubierania się. W zależności od temperatury oraz pozostałych czynników pogodowych warto założyć na siebie dwie lub trzy warstwy odzieży. Zewnętrzną warstwę powinna stanowić za każdym razem kurtka, której zadaniem jest blokowanie dopływu zimnego powietrza. Pod kurtkę warto założyć bluzę, która będzie trzymała ciepło i ogrzewała nasze ciało. Jeśli słupek rtęci wskazuje wartości sporo poniżej zera, jako trzecią warstwę możemy założyć koszulkę, która będzie przylegała do ciała. Ważne, aby była ona wykonana z oddychającego materiału. W innym wypadku szybko nabierze wilgoci i będzie potęgowała uczucie chłodu.

Dłonie

Wielkiej filozofii niby nie ma, mimo wszystko standardowe rękawiczki to czasami za mało. Dla tych zmarzluchów wymyślono jednak jednopalczaste rękawiczki sportowe, które zdecydowanie lepiej chronią nasze dłonie przed zimnem.

Głowa

Głowa stanowi ważny element naszej termoregulacji, dlatego czapka musi być koniecznie wykonana z oddychającego materiału. Jeśli pada deszcz, warto mieć kurtkę wyposażoną w kaptur ze ściągaczem, dzięki czemu ten nie będzie nas za bardzo irytował w trakcie biegania. Elementem wspomagającym nakrycie głowy są kominy. Ten elastyczny materiał można naciągnąć na głowę, zakrywając jednocześnie szyję oraz część twarzy. Komin zdecydowanie polepsza komfort biegania w trakcie mroźnych dni.

Wróć do wszystkich artykułów

0 Komentarzy do artykułu Jak ubierać się na trening na zimę?


Komentarz

Następne artykuły

0 Koszyk Do góry