Nowe słodkie Figo-Fago z kakaowymi poduszeczkami :)

Chrupiąca czwórka w nowym zestawieniu w opłacalnej cenie. Spróbuj najlepszych lio owoców.

Nie mogliśmy się doczekać! Bożonarodzeniowa mieszanka już jest dostępna :)

Kasztanowa kasza w mniejszej tubie aż 13 zł taniej! Rozgrzej się na jesień :)

Mixowanie nie idzie za dobrze? Coś nie działa? Spróbuj użyć innej przeglądarki, np. Edge, a my zajmiemy się naprawą. Przepraszamy!

Regeneracja cz. V - Flossband – owijanie taśmą

Regeneracja cz. V - Flossband – owijanie taśmą

Coraz częściej spotykana metoda stosowana również przez amatorów. Zwiększenie ukrwienia danej okolicy to według mnie najważniejsza zaleta tej metody. Dodatkowo zmniejszamy obrzęki i usprawniamy stawy czy przywracamy zakres ruchów.

 
Flossband to w skrócie owijanie ciasno elastyczną gumą (może to też być np. dętka od roweru) bolesnego czy pospinanego miejsca (mięśnie albo stawy). Zaczynamy kilka centymetrów od miejsca, które nas interesuje i kończymy po drugiej stronie również kilka centymetrów wyżej.

Napięcie taśmy w miejscu, które nam doskwiera powinno wynieść ok. 70-80%. Po obwiązaniu wykonujemy ruchy danego miejsca np. przysiady (przy stawie kolanowym czy m. trójgłowym łydki). Co do czasu nie jest to dokładnie precyzowane. Niektórzy uważają, że 60-90 sekund, inni są zdania, że pojawienie się mrowienia to znak, aby zdjąć taśmę.

Proponuję minutę, bo mrowienie nie u każdego może się pojawić, a zbyt długie trzymanie nie jest wskazane, bo odcina dopływ krwi, aby po zdjęciu napłynęła gwałtownie (taka bomba odżywcza dla naszych powięzi, stawów i mięśni). Tę czynność możemy robić w ciągu dnia nawet kilka razy, warto jednak zachować godzinę przerwy między sesjami. No i pamiętajmy o najważniejszym – nie owijamy głowy, szyi, brzucha, klatki piersiowej czy pleców. Stosujemy tę metodę tylko na kończyny!


   

Kacper Kąkol, w świecie sportu znany bardziej jako Biegowy świr. Student ostatniego roku kierunku lekarskiego, więc jedną nogą już lekarz J Bieganie to jego pasja na całe życie, biega wszystko, od stadionu po biegi przeszkodowe, w których się specjalizuje. 15 zawodnik świata na krótkim dystansie oraz członek 4 sztafety na świecie, właśnie w OCR.

Wróć do wszystkich artykułów

0 Komentarzy do artykułu Regeneracja cz. V - Flossband – owijanie taśmą


Komentarz

Następne artykuły

0 Koszyk Do góry