Dostawa za darmo od 6 produktów w koszyku lub wartości zamówienia 160 zł!

Drinki Mixit do 30% taniej! Bierz 5 szt. lub miksuj z innymi saszetkami.

Najbardziej owocowy zestaw produktów - razem taniej o 4,88 zł!

Miodowo-orzeszkowe połączenia znów są! Chrupiący Paleo Mix i Orzeszki z pieca z miodem i chilli.

Kup i wygraj śniadania na cały rok! Konkurs z nagrodą główną o wartości 550 zł!

Mixitella z gorzką czekoladą Uganda teraz w promocyjnej cenie 19,94 zł. Taniej o 30%!

Mixowanie nie idzie za dobrze? Coś nie działa? Spróbuj użyć innej przeglądarki, np. Edge, a my zajmiemy się naprawą. Przepraszamy!

Regeneracja cz. I – sposób na kontuzje

Sposób na kontuzje

Prawie każdy, kto uprawia sport miał większe lub mniejsze dolegliwości związane z wykonywaną aktywnością. Każdy mówi wtedy z przekąsem: „Aha… sport to zdrowie…” Prawda jest jednak taka, że naprawdę SPORT TO ZDROWIE! Musimy tylko do niego podchodzi z głową, szczególnie jeżeli jesteśmy amatorami, a sport to nasza pasja. Pamiętajmy, że nie powinniśmy się w niej zatracić. Niestety obserwuję niepokojącą tendencję - amatorzy trenują jak zawodowcy. Zapominają niestety, żeby też tak jak oni się regenerować! Profesjonaliści mają cały sztab i zaplecze, które o nich dba. Pamiętajcie o tym!

Jakość! Nie – ilość! Czasem lepiej odpocząć niż obciążać zmęczony organizm kolejną jednostką treningową.

W związku z tym kilka najbliższych mini-artykuły skupią się na regeneracji. Zgłębią kilka aspektów tak, aby zainteresować Was niektórymi metodami i zmusić do refleksji.

Sen – najważniejsza regeneracja!


Każdy z nas śpi, jedni więcej, drudzy mniej, ale czy jest to odpowiedni sen – tak potrzebny zarówno w sporcie, jak i w każdym innym aspekcie życia. Nic tak nie regeneruje, pozwala odpocząć,zrelaksować się i odnowić.

Zastanawialiście się kiedyś, ile w okresie przygotowawczym do Igrzysk Olimpijskich śpią sportowcy? Nie ma reguły - jest to cecha osobnicza, to znaczy, że każdy z nas jest inaczej zaprogramowany. Jedni potrzebują 6 godzin, drudzy nawet 12...

Bardzo ważne jest, by poznać w tej materii siebie, pod żadnym pozorem nie wzorujcie się na innych, musicie mieć swój własny tryb. Niektórzy są skowronkami, inni sowami. Pozwalajcie sobie na drzemki – szczególnie po aktywności fizycznej. Słuchajcie organizmu! 


   

Kacper Kąkol, w świecie sportu znany bardziej jako Biegowy świr. Student ostatniego roku kierunku lekarskiego, więc jedną nogą już lekarz J Bieganie to jego pasja na całe życie, biega wszystko, od stadionu po biegi przeszkodowe, w których się specjalizuje. 15 zawodnik świata na krótkim dystansie oraz członek 4 sztafety na świecie, właśnie w OCR.


Wróć do wszystkich artykułów

0 Komentarzy do artykułu Regeneracja cz. I – sposób na kontuzje


Komentarz

Następne artykuły

0 Koszyk Do góry