Formacja Słony karmel, czyli zestaw produktów z kultowym smakiem słonego karmelu

Ale zadyma! Zwędziliśmy trochę płatków kokosowych z solą i zakochaliśmy się w tym połączeniu <3

3 nowe Mixitelle orzechowo-fistaszkowe w zestawie ze zniżką 4,76 zł.

Mixowanie nie idzie za dobrze? Coś nie działa? Spróbuj użyć innej przeglądarki, np. Edge, a my zajmiemy się naprawą. Przepraszamy!

Regeneracja cz. IV – Kompresja, czyli jak się regenerować nie robiąc nic

Kompresja to forma regeneracji, którą z czasem najbardziej doceniłem, ponieważ pomogła mi już nie raz w problemie z łydkami. Na dodatek nie wymaga od nas poświecenia dodatkowe czasu. Ubierasz i już. Brzmi idealnie, ale co warto wiedzieć, żeby na tym skorzystać?

Przyspieszanie regeneracji poprzez poprawę ukrwienia, minimalizację wstrząsów i niwelowanie mikrourazów. A to pomoże uniknąć puchnięcia nóg, pozwoli na szybsze wykonanie kolejnych mocnych jednostek czy zapobiegnie kontuzjom.

Polecam stosować podczas długich wybiegań, startów powyżej 10 km, na noc, dłuższą podróż w pozycji siedzącej czy problemy z łydkami np. shin splints. Z kolei osoby trenujące biegi z przeszkodami prócz opasek na łydki, powinni rozważyć rękawki. Bardzo ważne jest, aby dobrać odpowiedni rozmiar, ponieważ nie może być za dużego ucisku, a za luźne opaski będą po prostu nieskuteczne.

Jest jeden minus kompresji, ogranicza nasz rozwój poprzez obniżenie adaptacji – po prostu wspomagamy organizm, zamiast pozwolić mu samemu zaleczyć mikrourazy. Kiedy jesteśmy w okresie startowym jest to działanie zbawienne, bo organizm szybko wraca do normy, możemy na zawodach stanąć pełni sił. Natomiast w okresie przygotowawczym (w Polsce to okres zimy) można używać tej metody rzadziej, chyba, że czujecie potrzebę, bo coś was pobolewa lub po prostu chcecie być cały czas w pełni mocy, bardziej cenicie sobie zdrowie niż rozwój i pogoń za życiówkami. W końcu trwanie w pasji jest ważniejsze niż pokonywanie rekordów.


   

Kacper Kąkol, w świecie sportu znany bardziej jako Biegowy świr. Student ostatniego roku kierunku lekarskiego, więc jedną nogą już lekarz J Bieganie to jego pasja na całe życie, biega wszystko, od stadionu po biegi przeszkodowe, w których się specjalizuje. 15 zawodnik świata na krótkim dystansie oraz członek 4 sztafety na świecie, właśnie w OCR.

Wróć do wszystkich artykułów

0 Komentarzy do artykułu Regeneracja cz. IV – Kompresja, czyli jak się regenerować nie robiąc nic


Komentarz

Następne artykuły

0 Koszyk Do góry