Wpadliśmy jak śliwka w czekoladę! Nowy smak Mixitki - śliwka + czekolada!

Teraz Figo-Fago, Hit Fit i Do kąpielówek! dostępne w ekologicznych opakowaniach!

REGENERACJA CZ. II - ROZCIĄGANE - ZMORA BIEGACZY

Osobiście nie znoszę się rozciągać. Powoduje to, że jestem często pospinany, a to źle. Na szczęście większość biegaczy o tym nie zapomina, co cieszy, warto jednak wiedzieć jak robić to dobrze.
Nie będę się rozwodził na ten temat, przedstawię tylko kilka zasad, których warto pilnować.


Przed treningiem rozciągamy się dynamicznie – czyli w ruchu (nie utrzymujemy napięcia, tylko napinamy mięsień i puszczamy, można po 5-10 powtórzeń na daną partię). A po aktywności statycznie – napinamy np. przez 60 sekund daną partię mięśniową.

Główne mięśnie, o które musi dbać biegacz to mięśnie pośladkowe, mięsień biodrowo-lędźwiowy, czworogłowy (przód uda), dwugłowy uda (tył uda), trójgłowy łydki i rozcięgno pasma biodrowo-piszczelowego.


Dobrze by było wpleść w tygodniu dodatkowo jedną albo dwie sesję rozciągające (20-30 minut jest absolutnie wystarczające) lub spróbować przygody z jogą, która jest obecnie popularna, a więc na ogół dostępna dla każdego. 


   

Kacper Kąkol, w świecie sportu znany bardziej jako Biegowy świr. Student ostatniego roku kierunku lekarskiego, więc jedną nogą już lekarz J Bieganie to jego pasja na całe życie, biega wszystko, od stadionu po biegi przeszkodowe, w których się specjalizuje. 15 zawodnik świata na krótkim dystansie oraz członek 4 sztafety na świecie, właśnie w OCR.

Wróć do wszystkich artykułów

0 Komentarzy do artykułu REGENERACJA CZ. II - ROZCIĄGANE - ZMORA BIEGACZY


Komentarz

Następne artykuły

0 Koszyk Do góry