mixit.pl


Myślę Zdrowo - Żyję w Równowadze to ogólnopolska kampania społeczna, której celem jest zmiana podejścia Polaków do kwestii związanych ze zdrowiem i dietą.
Odwołując się do definicji przyjętej przez Światową Organizację Zdrowia - zdrowie jest nie tylko całkowitym brakiem choroby, ale także stanem pełnego, fizycznego, umysłowego i społecznego dobrostanu (dobrego samopoczucia), chcemy promować holistyczne podejście do człowieka i wskazać nierozerwalne powiązania pomiędzy sferą fizyczną, świadomością, stanem umysłu, przekonaniem, samopoczuciem, aktywnością fizyczną czy nawykami wyniesionymi z domu.
Pragniemy zwrócić uwagę na to, że zdrowie lub jego brak, to wynik wielu innych - poza dietą - czynników oraz podejmowanych przez każdego z nas działań.
W trakcie kampanii przeprowadzimy liczne badania, których wyniki zostaną opublikowane na naszej stronie oraz przekazane mediom.
Start kampanii:
- styczeń 2017
Organizatorzy kampanii:

Mixit.pl specjalista w dziedzinie indywidualnych mieszanek musi i kasz, które można komponować ze starannie wyselekcjonowanych składników według preferencji smakowych i zdrowotnych. Misją Mixit jest promowanie zdrowego stylu życia i wzrost świadomości społeczeństwa w tym obszarze.

Instytut Psychodietetyki od początku swojej działalności promuje holistyczne podejście do zdrowia człowieka. Źródłem inspiracji do działań Instytutu jest prężnie rozwijająca się dziedzina wiedzy, jaką jest psychodietetyka, która łączy w sobie medyczny i psychologiczny punkt widzenia odnośnie naszych zachowań zdrowotnych.

Patronat medialny:

Slowly Veggie – magazyn o wegetariańskiej kuchni z duszą

Rodzice.pl - portal dla rodziców

Harmonijna trójka - oficjalny zestaw kampanii:


Równowaga w życiu człowieka jest podstawą szczęśliwego życia. A my w Mixit bardzo dobrze o tym wiemy. Dlatego w ramach kampanii - Myślę zdrowo, żyję w równowadze przedstawiamy Wam nowy harmonijny zestaw, który wesprze Wasz umysł i zdrowie fizyczne przez cały dzień.

Zestaw zawiera przekrój Waszych ulubionych a równocześnie harmonijnie dobranych do siebie mieszanek:

  • musli Dr Matchatea z zielona herbatą Matcha, 
  • Małe chrupiące owoce - orzeźwiające owoce liofilizowane
  • mieszankę batoników Mixitek - 8 sztuk - od każdego przysmaku jeden
Etapy kampanii:

1. Zdrowie a głowa – sprawdzimy, czy i w jakim stopniu stan zdrowia ludzi zależy od stanu ich umysłu, przekonań i nastawienia.

2. Zacznijmy od dzieci – sprawdzimy co polskie dzieci dostają do jedzenia do szkoły od rodziców.

3. Zakupy z dietetykiem – pokażemy jak być na diecie i jeść normalnie.

4. Praca bez stresu – odpowiemy na pytanie dlaczego równowaga między pracą a odpoczynkiem jest bardzo ważna.

5. Ruch to życie – odpowiemy na pytanie, jakie aktywności fizyczne oraz jak wykonywane wpływają na nasze zdrowie pozytywnie?

Twórcy kampanii:


Stan umysłu i praca nad sobą mają ogromny wpływ na jakość naszego życia. Żeby czuć się dobrze nie wystarczy tylko dobrze jeść albo tylko uprawiać sport. Powinniśmy zachować równowagę między wszystkimi sferami życia, takimi jak praca, dieta, wypoczynek, sfera duchowa, ciało. Kiedy wprowadziłam równowagę w swoim życiu, wszystko się zmieniło: schudłam o ponad 10 kg i już nie stresuję się w pracy. Dziś, nawet gdy spotykam się z sytuacjami, które mogłabym określić jako negatywne, z łatwością potrafię się z nimi uporać. Warto więc żyć życiem, które się lubi.
Karolina Czech – dyrektor polskiego oddziału Mixit.pl
W utworzonym przeze mnie Instytucie Psychodietetyki największy nacisk kładziemy na równowagę i rozsądek we wszelkich inicjatywach związanych z odchudzaniem, poprawą kondycji, zdrowia czy samopoczucia. Uświadamiamy, że proces poprawy naszego życia jest powolny i powinien przebiegać małymi krokami, a nie nagłymi i gwałtownymi zrywami, jak to zwykliśmy czasem robić. Czyli zamiast restrykcyjnej diety, lepiej rozsądna: zdrowa i zbilansowana ale przede wszystkim przyjemna i smaczna. To samo tyczy się sportów - lepiej aktywny tryb życia, niż napięty grafik treningowy.
Anna Januszewicz, Instytut Psychodietetyki, wykładowca Uniwersytetu SWPS
Patrnonat medialny:


Serwis Rodzice.pl jest tworzony przez rodziców dla rodziców. Przygotowujemy treści, które mają na celu nie tylko bawić, ale przede wszystkim zaspokajać potrzebę wiedzy. Bycie rodzicem, to najtrudniejsza rola w życiu. To niekończąca się nauka o zdrowiu, rozwoju, żywieniu. Staramy się dostarczać rodzicom eksperckich porad w tych oraz innych obszarach związanych z dziećmi. Wspieramy dobre nawyki żywieniowe i przekonujemy rodziców, że tworzą się one właśnie w okresie dziecięcym. Dlatego tak ważna jest tutaj rola rodzica. Wierzymy, że kampanie takie jak ta zwiększają świadomość wśród rodziców i dlatego chętnie się pod nimi podpisujemy.

- Artur Wygryz, redaktor naczelny serwisu Rodzice.pl

Prawdziwe szczęście kryje się w małych rzeczach, dlatego wielkie zmiany róbmy małymi krokami i we wszystkich sferach swojego życia. Magazyn „Slowly Veggie” to nie tylko kuchnia, to styl życia czerpiący z natury. Inspirujemy, kreujemy, wyznaczamy trendy. Promujemy zdrowe i ekologiczne rozwiązania w kwestii urody, zdrowia i jedzenia. Tworzymy świat przeżyć, w którym luksusowy design spotyka się z naturą. Mamy pewność, że twórcza i pomysłowa kuchnia nie potrzebuje mięsa, by zaimponować. Dlatego ekokosmetyki, roślinna kuchnia i inspirujące projekty mogą tworzyć prawdziwy styl życia.
Katarzyna Gubała, redaktor naczelna magazynu Slowly Veggie i Culinary Content Director w wydawnictwie Burda

Cel, jaki sobie stawiamy, to propagowanie zdrowego stylu życia, świadomego i zgodnego z naturą. Dzieląc nasz magazyn na harmonię ciała, umysłu i duszy, promujemy holistyczne podejście do człowieka i świata. Te trzy elementy powinny tworzyć harmonijną całość. Każdy z nich jest istotny dla życia, zdrowia i samopoczucia, bo równowaga to podstawa.

Na łamach ,,Mojej Harmonii Życia” przedstawiamy i propagujemy wzorce, w których odnaleźć można inspiracje dla własnych dróg rozwoju i postępowania, by nasze życie było bardziej świadome, zdrowsze i dzięki temu szczęśliwsze.

Anna Dolska, redaktor naczelna ogólnopolskiego miesięcznika Moja Harmonia Życia



Dotychczas przeprowadzone etapy kampanii:
1. etap: Zdrowie a głowa

Co różni Polaka jedzącego w fast-foodzie od Polaka jedzącego zdrowo?

Dlaczego – choć zdajemy sobie z tego sprawę, często idziemy na łatwiznę i źle się odżywiamy? Odpowiedź na to pytanie była jednym z celów badań przeprowadzonych przez organizatorów startującej właśnie kampanii informacyjnej „Myślę zdrowo, żyję w równowadze”. Z badań wynika, że między podejściem do zdrowia osób żywiących się w miejscach ze zdrowym jedzeniem oraz w restauracjach typu fast food są duże różnice.
Zobacz więcej: https://www.mixit.pl/artykul/28


2. etap: Zacznijmy od dzieci

Wyniki niedługo.

3. etap: Zakupy z dietetykiem

W ramach tej części kampanii pójdziemy na zakupy z dietetykiem i pokażemy jak odżywiamy się i dzięki poradom dietetyka, dowiemy się jak zdrowo a jednocześnie smacznie jeść. 

W międzyczasie dołączcie do współnej zabawy i wypełnijcię ankietę. Na końcu wytypujemy zwycięzcę, który otrzyma oficjany zestaw kampanii - Harmonijną trójkę :).

https://www.mixit.pl/blog/byc-na-diecie-ankieta