Dostawa za darmo od 6 produktów w koszyku!

Limitowana edycja sezonowa - Letnia Pokusa powraca w nowej tubie!

Wpadliśmy jak śliwka w czekoladę! Nowy smak Mixitki - śliwka + czekolada!

Teraz Figo-Fago, Hit Fit i Do kąpielówek! dostępne w ekologicznych opakowaniach!

Nowa letnia "robaczkowa" tuba dostępna także dla własnych mieszanek! (Tubę wybierasz pod dodaniu produktu do koszyka)

Wyniki konkursu - Moje zakupy przez internet

Mamy wyniki ankiety "Moje zakupy przez internet". Przysłaliście nam mnóstwo pomysłów na ulepszenie sklepu internetowego, bardzo dziękujemy! Zwycięzcą w konkursie został  Patryk M., który otrzyma tubę z musli i zestaw Mixitek.

Gratulujemy i życzymy smacznego!



Co lubimy, a czego nie w sklepach internetowych

Zakupy w sieci to oszczędność i wygoda, ale mimo pełnej automatyzacji sklepów internetowych nie zawsze jesteśmy z nich zadowoleni. 

– Dziś aby odnieść sukces winternetowej sprzedaży nie wystarczy ładna witryna. Ważny jest także szacunek wobec klienta i jakość obsługi kupującego –mówią eksperci.

Co nam przeszkadza w e-zakupach

49proc. ankietowanych przyznało, że denerwuje ich koniecznośćrejestracji w sklepie internetowym, zwłaszcza gdy zakupów dokonująokazjonalnie. Zdaniem Dawida Urbańczyka, eksperta programu TrustedTrader Polska nie chodzi tu jedynie o konieczność poświęceniaczasu na rejestrację.

Kolejnym dystraktorem są niejasne informacje dotyczące samego produktu i sposobu jego zakupu: przede wszystkim brak łatwych do znalezienia informacji na temat kosztów dostawy, zwrotów i reklamacji – na te problemy wskazało 36 proc. respondentów. Ponad 25 proc. badanych denerwuje skomplikowany sposób poruszania się po witrynie - tutaj wygrywają sklepy, w których proces ten jest najbardziej intuicyjny.


Lubimy mieć wpływ

A co najbardziej podoba nam się wsklepach internetowych? Z ankiety Mixit.pl wynika, że przede wszystkim doceniamy czas, który możemy poświęcić na spokojne zastanowienie się nad zakupami. Aż 62 proc. badanych zadeklarowało,że ceni sobie możliwość zastanowienia się i spokojnego dokonania wyboru.

Kupowanie przez Internet ma też jeszcze jedną wielką zaletę – żeby wybrać towar, zamówić go i zapłacić, a najczęściej też by go odebrać – nie musimy wychodzić z domu. Wygodę tę docenia 59 proc. respondentów. Tyle samo ankietowanych wskazało, że zaletą sklepów internetowych są niższe w porównaniu ze sklepami stacjonarnymi ceny. Wyniki ankiety potwierdzają też, że kupujący w Internecie cenią sobie modną obecnie personalizację. 

W spersonalizowanej witrynie liczy się też możliwość wystawienia recenzji po zakupie i zobaczenia oceninnych użytkowników sklepu (55 proc.). Lubimy także dostawać podarunki i zniżki. Chętniej też godzimy się na udostępnienieswoich danych osobowych, gdy w zamian otrzymujemy rabat na zakupy. Zapisanie się do newslettera lub założenie konta w sklepie niestanowi wtedy dla nas problemu (46 proc.).


Porady w cenie

W odpowiedziach otwartych ankietowani podkreślają, że największym mankamentem sklepów internetowych jest brak obszernej informacji o produktach. W przypadku kosmetyków i żywności najbardziej uciążliwy jest brak informacji o ich pełnym składzie, czy też zdjęć pokazujących produkt z każdej strony. Rewelacyjnie odbierane są za to prezentacje video, które jednak w polskich sklepach internetowych są jeszcze rzadkością.

Tym, co najważniejsze z punktu widzenia obsługi klienta, jest kontakt z obsługą sklepu w czasie rzeczywistym. Wysłanie maila z zapytaniem czy wypełnienie w tym celu formularza kontaktowego nie zaspokaja współczesnych potrzeb konsumenckich. Dopiero czat lub rozmowa telefoniczna i szybkie uzyskanie porady, sprawia że czujemy się dobrze obsłużeni.

Wielu ankietowanych stwierdziło też, że gdyby więcej sklepów dawało przy zakupach nawet drobne gratisy, częściej kupowaliby właśnie w tych sklepach, a nawet zostali ich stałymi klientami.

Wróć do wszystkich artykułów

0 Komentarzy do artykułu Wyniki konkursu - Moje zakupy przez internet


Komentarz

Następne artykuły

0 Koszyk Do góry